Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoord nodig

Moet ik een fokbeertje (cavia) apart in een kooi zetten of niet?

Hey iedereen, ik ben van plan om een fokbeer te kopen. Ik kweek met CH teddy cavia's. Ik heb al op verschillenden websites gelezen dat je het beertje (mannetje) in een aparte kooi moet laten verblijven want anders bevrucht hij de vrouwtjes de hele tijd. Aangezien dat cavia's groepsdieren zijn vond ik het wat gek klinken. Moet ik de fokbeer apart in een kooi laten of zijn er nog andere manieren waarbij dat hij toch bij een zeugje kan blijven zitten ?

Grtjs kato

4 dagen geleden
227
0

Hoelang is een Hard plastic jerrycan voor drinkwater houdbaar?

Ik vraag mij af hoeveel jaren je deze jerrycans veilig kan gebruiken voordat er microplastics en andere schadelijke stoffen vrij beginnen te komen?

Ik ga meestal 3-4 op kampeervakantie met mijn scoutingvereniging en wij gebruiken dit soort jerrycans al heel wat jaren. Nu ben ik aan het kijken naar vervanging, maar vraag ik mij ook af hoe vaak men deze jerrycans eigenlijk moet vervangen.
Ik zie inderdaad een afrader voor gewone plastic flessen, die gebruiken wij inderdaad ook niet meer. Die worden alleen van PET of PETP gemaakt en laten vrijwel direct microplastics los.

Deze jerrycans worden van HDPE gemaakt lees ik. Dat zou in theorie veiliger moeten zijn lees ik? Vraag is dus nog steeds wanneer het einde verhaal is voor zo'n jerrycan XD

334
0

Wat moet je doen als een Ikea Fyrtur rolgordijn niet wil koppelen met de app?

Hoi allen. Ik heb een Fyrtur rolgordijn van de ikea. Ik heb deze al eens eerder gehad maar kreeg afgelopen week een nieuwe omdat de vorige na een aantal jaar defect was. Nu probeer ik mijn rolgordijn te koppelen met de app. Ik weet dat wanneer je beide knopjes een paar seconden ingedrukt houdt, er lampjes gaan branden en dat je het dan kan koppelen met o.a. de app. Nu is het zo dat de lampjes helemaal niet aam gaan. Ik heb de batterij 4 uur opgeladen en er was ook beweging in het gordijn wanneer ik de batterij erin deed. Wie kan mij verder helpen?

322
0

Populaire vragen deze maand

Is het nog zo dat veel (de meeste?) Turken en Marokkanen weinig of geen inkomstenbelasting betalen?

Een aantal jaren terug was het zo dat giften aan een familielid dat zelf onvoldoende inkomen had, en ook geen recht op een uitkering, volledig aftrekbaar waren voor de inkomstenbelasting. En omdat bankoverschrijvingen naar buiten Europa duur, onbetrouwbaar en/of omslachtig waren ging de Belastingdienst akkoord met een schriftelijke verklaring van de ontvanger dat hij/zij dat cash had ontvangen.

4 weken geleden
7.3K
0

Mag een deurwaarder een dagvaarding afgeven aan huisgenoot zonder gesloten enveloppe?

Met alle correspondentie tussen de schuldeiser en schuldenaar van het afgelopen jaar bijgevoegd. Op internet is te vinden dat de deurwaarder de brief aan een huisgenoot mag geven of in de brievenbus mag doen in een gesloten enveloppe. Niet helemaal duidelijk hoe het dan zit met de privacy als dit open en bloot wordt gegeven aan een huisgenoot.

4 weken geleden
in: Wetgeving
5.6K
2